.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی پاسخگوست ؟
«چهاردانگه » عقب مانده؛ مسئولان و نمایندگان کجا هستند؟!
شمال نیوز: چهاردانگه بدیهیات یک بخش کشوری را هم ندارد. نمایندگان مرکز استان کجا هستند و تابحال برای توسعه چهاردانگه چه کرده اند؟ چه کسانی پاسخگوی اهالی صبور و سخت کوش بخش چهاردانگه خواهند بود؟ آیا چنین رفتاری با سایر بخش های استان هم صورت می گیرد؟ ....

شمال نیوز: سهیل مختاری - منطقه چهاردانگه ساری با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و 96 روستا و آبادی ، یک شهر و جمعیت ساکن ۲۰۰۰۰ نفری در جنوب شهرستان ساری، وسیع ترین بخش استان مازندران می باشد. باداب سورت در دهستان پشتکوه، دریاچه میانشه در دهستان گرماب و دریاچه الندان (دریاچه پله ازنی) از مناطق گردشگری معروف این منطقه می باشند که برخی مانند "سورت" شهرت ملی و حتی جهانی دارد. مسیر ترانزیتی ساری به سمنان از این منطقه می گذرد و همچنین قله شاه‌ دژ با بلندايی نزديك به ۲۸۰۳ متر در این بخش سر به آسمان کشیده است. تنوع آب و هوایی این منطقه نیز بعنوان بخشی از سرزمین سبز و معتدل مازندران بسیار شگفت انگیز است. چهاردانگه دارای آب هوای معتدل خزری در قسمت شمالی بخش، آب هوای کوهستانی در قسمت میان بند بخش و نیمه بیابانی در قسمت جنوبی است.

با این حال این منطقه با قدمت چند هزار ساله خود که سابقاً یکی از بخشهای هزار جریب بزرگ یا هزارگری بوده است و طبق معمول از پتانسیل های بسیاری در زمینه های گوناگون خصوصا گردشگری برخوردار است از عقب مانده ترین بخش ها و مناطق استان می باشد. بطوری که چشمه پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان یعنی "باداب سورت" در سال 1387 خورشیدی ثبت ملی شده است! یعنی در حدود 7 سال پیش! و در ۴ مرداد ۱۳۹۳ عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی آن تعیین می شود. این در حالی است که خبرگزاری مهر در گزارش سال 91 خود اعلام می کند که باداب سورت بعلت نبود هر گونه مانع جداکننده، حصار، نگهبان و حتی یک تابلوی اطلاعات یا راهنمایی در حال نابودی کامل است! دریاچه میانشه یا دریاچه چورت (خواهرخوانده دریای خزر) که در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت قرار دارد هم از وضعیت بهتری برخوردار نیست.

به راستی اگر سورت یا میانشه در رامسر، چالوس، بابل و یا حتی بهشهر قرار می داشتند باز هم چنین مهجور و در حال نابودی بودند و یا به منطقه ویژه گردشگری در استان و حتی ایران مبدل می شدند!؟

در حالی که "باداب سورت" اثر طبیعی بی نظیر در ایران و کم نظیر در جهان در این منطقه چنین وضعیتی دارد ، باقی مسائل خرد و کلان بخش که دیگر جای خود خواهد داشت.

جاده ترانزیتی این بخش که دو مرکز استان را بهم متصل می کند از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. تلفات جاده ای این محور بعلت مشکلات عدیده و البته قدیمی راه سازی نسبتا بالاست. به گفته آقای بخشدار بیش از 20 نقطه خطرناک و رانشی در این مسیر وجود دارد که باید هرچه سریعتر فکری به حال آن شود. به اینها اضافه کنید تخلیه زباله‌های استان مازندران در کنار پارک ملی کیاسر را !

بزرگترین بخش استان مازندران علی رغم پتانسیل های بسیار در زمینه گردشگری و توریسم که این منطقه را نسبت به احداث شهرک صنعتی بی نیاز میکند نه تنها توسعه نیافته است بلکه پارک ملی آن، تبدیل به محلی برای دفع بخشی از زباله‌های جامد استان شده است.

معصومه ابتکار در این باره می گوید : این مشکل که به دلیل فقدان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، مشکلات زیست‌محیطی بسیاری همچون آلودگی خاک را موجب می‌شود.

بزرگترین بخش استان با جمعیت بیش از بیست هزار نفری تنها یک مرکز بهداشتی - درمانی 10 تختخوابی در مرکز بخش خود دارد که آنهم بعلت استقرار نیافتن امکانات ضروری نظیر آمبولانس مجهز و پزشکان متخصص، کادر پرستاری و اقلام مختلف دارویی نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده است. البته قدمت این مرکز 10 تختخوابی هم به 5 سال نمی رسد!

320 کیلومتر راه روستایی در بخش وسیع چهاردانگه وجود دارد که تنها 30 کیلومتر از این مقدار آسفالت است و این مسئله واقعا جای تاسف دارد. 11 پل هم خصوصا در منطقه "نرماب دوسر" از وضعیت نابسمانی برخوردارند. خطوط انتقال برق دارای فرسودگی است و مدیریت منابع آبی مطلوب نمی باشد، بطوریکه در برخی مناطق همچون روستای وری در عمق چهل متری زمین هم به زحمت آبی یافت می شود!

متاسفانه بخش چهاردانگه ساری به معنای واقعی کلمه عقب مانده است. گمان می کنم که هیچ منطقه ای در استان وجود نداشته باشد که با چنین ظرفیت و قدمتی تا این حد عقب مانده باشد. براستی دلیل این همه عقب ماندگی چیست؟ چهاردانگه بدیهیات یک بخش کشوری را هم ندارد. نمایندگان مرکز استان کجا هستند و تابحال برای توسعه چهاردانگه چه کرده اند؟  چه کسانی پاسخگوی اهالی صبور و سخت کوش بخش چهاردانگه خواهند بود؟ آیا چنین رفتاری با سایر بخش های استان هم صورت می گیرد؟

شاید نه!

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 مرداد 1394
سلام بفرمایید مسولان استان برای کل این دیارمازندران چه کرده اندمدیران متملق که در جلسات و سمینهارها وهمایش ها یک مشت دروغ ودون به مافوق شان گزارش میکننداسوده خاطر باشید همه جا ارومه همه مشغولند همه سرکارندیه رییس اداره ای که از شهری مثل بابل حذف وبرکنار میشه با کلی تملق ودم این نماینده واون نماینده رو میبینه میشه رییس اداره کار بابلسر میشه رییس اداره بازرگانی بابلسر توبابلسر روسای مجمع جمع اند دیگه اقای رمدانی این مطلب. را لطفا بنویسید
گلعمو 23 مرداد 1394
چهاردانگه ایها باید 1-تاوان زباله ساری رابکشند 2-جنگل ها ومنابع طبیعی ان باید توسط افراد سود جو وفرصت طلب غارت شود 3- چشمه سارهای وصف ناپذیر ان در معرض نابودی برود 3- طرح طوبای ان تبدیل به ویلاهای ان چنانی گردد 4-دام های ان به علت بی توجهی مسوولان امر روز بروز از تعداد ان کاسته شود ودرمعرض نابودی است 5-رودخخانه های ان به علت بی توجهی مسولان امر به محل اناشته شدن کیسه های نایلونی ظرف اب معدنی پوشک بچه ها و... الته حاشیه های زیبای ان شود جاده های انچنانی با اینکه بین استانی است وبا ترافیک بالا وکامیون های حمل زباله و... فکری نمی شود مزارع جالیزی ان در ارتباط با کشت خیار وکدو و... چقدر مورد نظارت مسولان امر قرار می گیرد تا خدای ناکرده ازسموم خطرناک یا کودهای تقویتی غیر متعارف هورمونی استفاده نشود که می شود 6- کیاسر ما که مرکز بخش است وبابابل در یک سال بخشداری به ان ها تعلق گرفته در چه وضعیتی است با اینکه دوتا نماینده هم از این شهر در چند دوره داشته است چه کرده اند واز امکانات کافی برخوردار نیست و..... جنا ب مهندس رمدانی محافظه کاری نکن درج کن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 24 مرداد 1394
... گلعمو جان شعار رو بذار کنار راهکار ارئه بده من بچه اون خطه ام بخوام صحبت کنم راحت 100مورد رو میگم نه یک مورد زباله که شما تو 5مورد سرهم کردی راهکار ارئه بده شعار رو به اندازه کافی اون آقای جوون که نمایندمونه مثلا میده خیای شبیه ش شعار میدی بگو برای جلوگیری از زمین خواری چیکار باید کرد البته اول باید زمیخ خوار رو تعریف بکنن بومی روستا خونه میسازه نشه زمین خوار ای ... بعد با افتخار بگیری تخریب کنی بومی یک روستا ،توی روستاش نتونه بسازه کجا بره؟ بیاد شهر کشاورزیش چی میشه؟ اونم بعد دوسال ملی اعلام میکنن زباله راهکارش زباله سوزه که ... بیشترین رنج رو مردم روستاها از راه میبرند یا باید جلوی سمنانی ها رو بگیریم که ترافیک نشه یا این مسیر 4بانده بشه بهرحال این راه حله ادامه ندم بهتره بودجه ده سال مازندران رو هم بدن این منطقه آباد نمیشه
چهاردانگه ای 23 مرداد 1394
بخش چهاردانگه ساری با اینکه یکی ازنمایندگان فعلی مجلس ساری آقای شجاعی اهل همین منطقه میباشند ولی برای چهاردانگه کار مهمی را انجام ندادند قرار بود پالایشگاه نفت وکارخانه خودروسازی دراین منطقه احداث شود ولی به دلیل نامعلومی ساخت هردوکارخانه به شهر دیگری منتقل شده است. جاده ساری -کیاسر که جاده بین المللی است ساخت آن سال هاست هم به دلایل کم کاری مسئولین نیمه کاره رها شده است ومسئولان استان ونمایندگان مجلس به فکر این منطقه نیستند وهرسری موقع انتخابات یک سری وعده هایی به مردم این منطقه داده می شود ولی پس ازانتخابات همه به فراموشی سپرده می شود.آبادانی وپیشرفت این منطقه نیازمند نماینده دلسوز وتوانمندی است که امیدواریم دراین سری انتخابات با ورود نماینده دلسوز وتوانمند به مجلس بخش چهاردانگه ازمحرومیت رو به سوی پیشرفت قدم گذارد.
چهاردانگه ای ریکا 23 مرداد 1394
آقای شجاعی شما که چهاردانگه ای هستنی چرا مردم این منطقه ره فراموش هاکردنی . این دوره ازمردم چهاردانگه توقع نونه داشته باشی که به شما رای هادن مردم این منطقه این سری به کسی رای دنه که به فکر ما دواشن و برای چهاردانگه کار هاکنن ودلشون برای مابسوزه
پاسخ ها به این نظر
ساروی ریکا 24 مرداد 1394
آخرش یادت رفت بگی رای ما نقیبی
بابا ول هاکن اماره بکوشتی ول هاکرده گار نی؟
ته و امثال ته مثل بابایی که که با این عناوین اینجه انی نظر دنی اگه رای بیارید شه کله می ره تیغ کامبه به جدم قسم
شمه رای حداکثر 10 هزارتائه اونم اگه مثل عزت ریکا واری نووئه(یخچال کنار مسجد شکوهی که خله مشهوره)
نا شناس 23 مرداد 1394
رئیس مجلس برد بازدید میگید چرا برد
نبره میگید چرا نبره
رمدانی معلومه با خودت چن چندی؟؟
بابا امروز بهش میگم شکایتشو ازت پس بگیره این حرکت بازی ها واسه چیه
محمد حسین 23 مرداد 1394
خوش به حال نمایندگان ساری
نا شناس 23 مرداد 1394
زمین خواری در بابل زمینی در علمدار بابل توسط ... شهرمان از کابری کشاورزی توسط مهندس .... برا حفظ پست اش از کاربری کشاورزی خارج کرد اونوقت رییس اش استان اونو برکنار کرد 30000متر زمین را شهرک اش کرد .
رضایی 23 مرداد 1394
روستای نوکنده چهاردانگه هم به علت بی مهری مسولان مدارس از دبیرستان تا ابتدایی تعطیل شد. دوازده کیلومتر جاده کاملا خاکی و آب آشامیدنی اصلا ندارد و زمان مراسم برای مسجد با تانکر آب، آب تامین میشود، آقایان بلد نیستید پست مدیریت رو کنار بگذارید تا بقیه خدمت کنند این روستا چهار شهید تحویل کشور کرده
صابز 23 مرداد 1394
از اقای شجاعی که 8 سال نماینذه بوده بپرسید ... مگر مشکل مان را حل می نمایید. از اقای دامای ببرسید طی چهار سال 4 کار مفید برای مردم انجام داده دور زدن در شهر وبا جوانان عکس گرفتن مگر مشکل مدم را حل می نمایید خدا خافظ دکتر خدا حافظ مهندس
چهاردانگه ای 23 مرداد 1394
آقای دیگه بروکناربزار یکی بیاد کار کنه ،تازه اگه بری کنار بیشتر وقت داری با مسئولین رده بالا عکس بگیری تورو خدا دست از سر مردم بردار.
نا شناس 23 مرداد 1394
روستای زیبای سنگ چشمه هم از بی آبی رنج ورنه. آقایان نماینده کجه درنه؟!
رضا 24 مرداد 1394
دو نماينده داريم يكي از دودانگه يكي چهاردانگه اونوقت ميخاي اخر هفته بري محلتون بايد دوساعت تو ترافيك باشي باعث تاسفه كه هنوز چند ساله از پروژه چهارباند كردن ميگذره ولي هنوز هيچ خبري نيست.
تركامي 24 مرداد 1394
چشمه باداب سورت يك اثر ملي و ثروتي جهاني داره از بين ميره....
هنگام تعطيلات مسافران حتي بومي ها بجاي لذت بردن از اين منظره وارد حريم ان ميشوند حتي با موتور يا ...
شيرابه هاي زباله ساري هم اين ثروت ملي را اذيت مي كند ...
بي شك اگر اين ثروت ملي در گوشه ي ديگر اين جهان بود نه تنها به درستي از ان حراست ميشد بلكه با برنامه ريزي صحيح قطب جذب توريست و درامد مي گرديد
امير 24 مرداد 1394
با سلام خدمت هم شهريان ساروي من به عنوان يه برادر كوچك ميخواهم بگويم نمايندگان ساري ما فقط به خاطر منافع خود هستند و به فكر خودشان و هيچ كاري براي نه شهر ساري حتي چهاردانگه و دودانگه انجام ندادن آقاي شجاعي شما در دو دوره مجلس چه كار مفيدي براي ساري چهاردانگه و دو دانگه انجام دادين؟ نمايندگان ما بيان تو شبكه طبرستان مناظره بزارن بگن چه كاري كردن آقاي شجاعي و آقاي دامادي هيچ كاري نكردين
امير 24 مرداد 1394
با سلام خدمت هم شهريان ساروي من به عنوان يه برادر كوچك ميخواهم بگويم نمايندگان ساري ما فقط به خاطر منافع خود هستند و به فكر خودشان و هيچ كاري براي نه شهر ساري حتي چهاردانگه و دودانگه انجام ندادن آقاي شجاعي شما در دو دوره مجلس چه كار مفيدي براي ساري چهاردانگه و دو دانگه انجام دادين؟ نمايندگان ما بيان تو شبكه طبرستان مناظره بزارن بگن چه كاري كردن آقاي شجاعي و آقاي دامادي هيچ كاري نكردين
محمدعلی 24 مرداد 1394
کاملا موافق هستم من خودم بچه کیاسر اعلام میدارم تمامی تصادفات که منجر به فوتی میشود مسئولین مربوطه در آن دنیا جوابگو میباشند و در قتل مسافران بی گناه شریکند چون همه مهیاست لیکن مدیریت نیست . چرا جاده کیاسر به جاده مرگ مشهور شده ؟؟؟؟ زیرا مسئولان ما کار را عار میدانند .
علي 24 مرداد 1394
دوست عزيز فقط مسير تلمادره تا مالخواست بيش از 25كليومتر آسفالت ويا روكش شده 19كليومتر مسير چورت 15كيلومر مسير حاجي كلا به ششك،2كيلومتر قاديكلا،2ك.م مسيركرسام،5ك.م مسير ولاغوز به نوكنده،بيش از ده كيلومتر مسيرلالا به ايلال،2ك.م مسيرلالا،1ك.م وري ،بيش از 15كيلومتر مسير كياسربه چالو،1.5ك.م مسير الندان،4كيلومتر از ابتداي جاده مازارستاق تا ازني،1.5كيلومتر مسيركرسام به اليرد،1كيلومتر روستاي ديدو،750متر داخل روستاي زلم ،3كيلومتر روستاي سنور،روكش 4الي5ك.م روكش آسفالت ارا،پل سازي وجاده سازي 10كيلومتر جاده برد،1ك.م روستاي خلرد،وچندين كيلومتر ديگر فقط در يك نوع پروژه كه خودم دست اندر كاربودم
خواستن توانستن است .اراده قوي پيگيري مستمر وپشتكار مي خواهد دوست عزيز
همين تناسب در مياندورود،كليجانرستاق،دودانگه وبخش مركزي هم انجام شد
آقاي رمداني مرد ومردانه كامنت را بزار
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 25 مرداد 1394
درارتباط با امار ارائه شده از طرف جنابعالی عرض کنم بنده چون ساکن لالا هستم میتوانم بگویم خبری از اسفالت نیست وتنها شن ریزی کردند.
نا شناس 24 مرداد 1394
روستای وری آب ندارد. رسیدگی کنید آقایان مسئول
نا شناس 24 مرداد 1394
جاده ها و مشکلات خودش حل میشه حالا هنوز نوبت رای گیری نشد تا دوباره وعده های روغین بدهید .
نا شناس 24 مرداد 1394
عبوری جان فکری به حال اما هم هاکان
نا شناس 24 مرداد 1394
نظرات ما خوار داره تایید نمیکنی؟
چهاردانگه ای 23 مرداد 1394
سلام ، وقتی ذوب آهن البرز مرکزی که حدود ۲۰۰۰ نفر کارمند و کارگر در سال ۸۲_ ۱۳۸۱ توسط اختصاصی سازی بلیعده می شود تمام کارمندها با ۲۱ روز یا کمتر و بیشتر و مقداری پاداش پایان خدمت بلعیده می شود و اموال آن با قیمت اندک به تاراج می رود نواینده چکار کند این دولت مردان هستند که با پاسخ بدهن که وام آنچنانی می دهند برای کارخانه موتور سواری ، افتتاح آنچنانی ولی خبری از موتور نیست . مسولین محترم وقتی می خ.اهند بیایند عبور چاچکام لکه گیری می شود که عالی رتبه ها بدانند جاده ما خوب ولی از بوی خون آن خبر ندارند خبر ندارند کشاورزان برای شالژ زارها آب ندارند وقتی مردم پیگیری می کنند می گویند مقدار زمین کم است آیا سد خاکی برای نرمتب دوسر برای دولت خرج دارد ؟
نا شناس 24 مرداد 1394
بزرگ مرد حاج علی کردان کجاییییییییییییییییییییییییییی که یادت بخیر، هر کسی شمارو فراموش کند همشهری های آقای سیدرمضان شجاعی شمارو فراموش نمیکنند.سالن ورزشی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و .............. که باهمت و دستور و تلاش جنابعالی بود و بعد چندین سال به کام آقای سیدرمضان شجاعی هستش، آقای رمدانی عزیز نکنه آقای شجاعی از شما شکایت کرده این پیام رو منتشر نکنید!!!!
نا شناس 24 مرداد 1394
آقای سید رمضان شجاعی دوره اول با حمایت مرحوم کردان و دوره دوم با حمایت فرزند مرحوم آقای مرتضی کردان و طرفداران آن مرحوم که همچنان هم به آن مرحوم و خاندانش وفادار هستند رای آوردی.........اما مطمئن باش امسال دیگر از آن رای ها خبری نیست، به جای کاندید شدن برنامه ی پیاده روی با دوستان در قله شاهدژ بذاری بهتره.......
کیدیج 24 مرداد 1394
جاده ترانزیت؟اگه کسی این جاده را ندیده باشه نمیدونم چه تصوری از ان دارد.در اصل این جاده پیچ در پیچ یک راه مال رو مربوط به هزاران سال قبل است که روی ان لایه ای از اسفالت ریخته شده ومحل مرگ هزاران انسان شده است.در ارتباط با بیمارستان هم باید عرض کنم که فقط تابلوی بیمارستان را دارد وتنها از خدمات پزشک عمومی برخوردار است ودر اصل درمانگاه شبانه روزی است.حیف که این نگین انگشتری ایران اینچنین مورد بی مهری است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.